Naturmupparna invaderar

Efter att ha varit på öppnaförskolan några gånger och träffat människor som är helt olika mig har jag några funderingar.

Man ger inte sina barn kött, gluten eller mjölkprodukter. Dom får suga på naturgummi och bärs i sjalar.

Mina barn har alltid fått äta allt och är friska som nötkärnor. Dom har blivit burna i sele och ibland i ringsjal.

Jag försöker undvika halvfabrikat, men ibland slinker det ner något även om dom föredrar hemlagat.

När dom var små fick dom burkmat och hemlagad mat om vartannat.

Jag ger dom godis på helgerna och dom får dricka läsk då också, så crazy är jag.

När jag växte upp drack vi opastöriserad mjölk, åt allt och vi alla är så friska man bara kan bli.

Varför håller man på och utesluter allt i kosten? Finns det forskning som visar att det är bättre eller är det någon naturmupp som forskat på två personer och kommit fram till att det är det bästa?

I min lilla värld tror jag att vi själva skapar allergier genom att själva laborera med allt.

Jag kommer att fortsätta ha damm i hörnen och att ge mina barn och mig själv varierad kost. Lite av allt tycker jag låter som ett perfekt sätt att leva livet.

Vad tror ni om allt?

Har ni sett forskning som jag missat? Hit me bah!

God morgon ❤️

Kommentarer
Postat av: Therese Eklund

Går det att vara utan lördagsgodis? 😜 L käkar det men får inte läsk, känns som att det inte behövs och hon älskar vatten. Damm i hörnen skippar jag helst men ja de har vi med 😂

Svar: 😂😂😂
Handla först, tänk sen = Linda

2016-02-05 @ 09:00:10
Postat av: Linda chefer

Bättre med lite skirt i hörnen än ett rent helvete,

Svar: Exakt👏❤️
Handla först, tänk sen = Linda

2016-02-05 @ 09:31:24
Postat av: Izabella

Heeeeelt rätt!🙏🏻👏🏻😂

2016-02-11 @ 23:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0