Vad lider jag av?

God morgon, jag har efter ridningen igår funderat på om det jag gör är normalt??!

Hur är ni som föräldrar? Alltså när era barn sportar? 
Är ni den som sitter snällt och tittar tyst, är ni hemma och struntar i träningarna eller är ni den som står och gapar på sidan?

När min 7 åriga dotter vill att jag ska stanna hemma som de andra mammorna betyder nog det att jag inte är så jädrans kul att ha med?!

Åkej, här kommer förklaringen.
När Char-lee ska göra iordning hästen står jag där och säger - du måste borsta lite till där Char-lee, och kom igen nu fokusera lite Char-lee.. (Oklart om hon ens vet vad just fokusera betyder)
Och när det är dax att rida sitter jag nära sargen och viskar eller snarare fräser - korta tyglarna, koooorta tyglarna!

Jag kan liksom inte stoppa det, orden flyger ur min mun fast jag försöker att inte säga något. Är det någon form av tourettes eller vad fan är det frågan om?

Tänker att jag vill vara en engagerad förälder som vill lära mitt barn, samtidigt som jag betalar för att någon annan ska göra det men så ser jag att läraren har 75 andra ungar som oxå flaxar med ben och armar och vill underlätta lite för henne. Hahaha där ljög jag.. 

Nu ska jag och min tourettes dricka kaffe och lyssna på julmusik.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0