Det här med mat..

Jag är besatt av mat, därför är det sååå svårt för mig att leva på ett salladsblad om dagen. 

Har funderat på hur jag fungerar och kommit fram till att jag nog måste laga mindre god mat. Då kommer jag automatiskt att äta mindre, right?

En av anledningarna till varför jag funderade över detta nu är pga den sjuuukt goda maten jag fick mosa i mig idag. Thaimat, hemlagad thaimat fattar ni?

Bilden jag kommer att visa er innehåller rätter som är bland det godaste jag ätit. Skit i att det inte är fint upplagt osv, maten smakar fanimej gott! Den ligger nere i min tarm just nu och väntar troligen på att få se dagens ljus igen, dock i en annan form, färg och doft.

Om varje dag skulle vara en sån här matdag skulle jag förmodligen väga 159 kg och då skulle det inte vara speciellt kul. Jag vill kunna ligga på rygg och vända över på mage utan att guppa som en sköldpadda. Jag vill kunna springa efter mina barn när dom är olydiga för att sen sätta dom i skamvrån osv. Ni förstår tänket va?

Jag, Zeb och Zion hänger i köket och lagar middag atm. Donator 2, som heter Linus är med Char-lee på ridning. Idag är jag en bra mamma som stannar hemma.


*Köttfärsgrejen är min absoluta favorit, såsen smakar starkt, surt och så inihelvets gott.





Kommentarer
Postat av: Anonym

😂

2015-11-17 @ 22:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0