Damen från Rumänien

Utanför Ica i min stad sitter det en dam som jag tror är från Rumänien. Hon sitter där dag in och dag ut och "tigger".

Jag och mina barn handlar nästan dagligen och jag både hälsar och säger hej och hej då till henne då. Varje gång tittar hon glatt upp och hon är väldigt förtjust i Zebulon, så hon gullar på sitt språk mot honom. ( han tittar lite skumt varje gång på sitt blyga sätt) 
Jag ger henne aldrig pengar eller saker ( förutom en gång när hon tvingade mig att köpa en deodorant till henne) men hon blir alltid så otroligt glad när hon ser oss, antagligen för att vi ser henne och ger henne ett leende.

Idag när jag kutade förbi henne sa hon högt med ett stort leende - elegant supermum , med en dialekt blandad av svenska och engelska.

Det här gjorde hela min dag och det bara kom över mig att ett leende eller ett hej kostar ingenting. Kanske gör jag hennes dag varje gång jag hälsar och ler mot henne också?!

Snillet spekulerar än en gång..





Kommentarer
Postat av: Anonym

tja,ser ju bra ut d här:)Kramar/Farsan

2015-11-12 @ 21:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0