Sjuk, inte sjuk, sjuk inte sjuk ...

Sjuk, inte sjuk, sjuk, dubbelvikt, inte dubbelvikt, ont, inte ont.. Så har eftermiddagen sett ut med Char-lee.

Hon har haft ont i magen och när vi skulle iväg till stallet så låg hon dubbelvikt i hallen.

Jag som tror det värsta jämt, målar upp ett katastrofscenario i mitt huvud. Ringer sjukrådgivningen och då säger dom såklart att vi ska åka till sjukhuset. Nerverna börjar puttra utanför kroppen och jag vill nästan gråta av sorg i förväg för att hon nog får operera bort sin blindtarm eller amputera njuren.

Plötsligt tar  jag kontroll över mina nerver och lagar mat. Fick för mig att det kan vara så att hon inte käkat på hela dagen och har magknip..

Tattaaaa, matade ungen och nu mår hon bättre, inte bra men bättre.

Tänker puuh, vi överlevde när hon plötsligt får ont igen..

Zeb säger då åt henne att han visste att hon skulle bli sjuk igen för att vi var tysta. Det är tydligen därför..(?)

Fram med Spyhink enl order från Char, hon spottar lite och går sen in och bajsar. Då verkar det bli bättre igen.

Var det en bajskorv som ställde till allt? 


Stackars lilla flicka ❤️








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0