Nu har jag bestämt mig

Jag är så otroligt uppladdad igen. Efter att ha fått sova ikapp två nätter är jag nästan farligt laddad.

En pigg mamma vill inte ställa ut sitt barn på farstun eller skicka tillbaka ungen med storken, utan hon klarar vad fan som helst. Visst?

Nu har jag knåpat ihop ett brev till den som är ansvarig för alla konstiga dagar som inte är till någon nytta överhuvudtaget. Här måste ske en förändring pronto.

"Kära dagansvarig,

Vi alla vet ju att "kladdkakansdag" varken främjar glada fruntimmer eller hälsan. För det första sätts alla trötta morsor i arbete för att baka kakjäveln och efteråt måste man ju diska upp efter sig och tillråga på allt äta den, då blir man ju tjock. Alla vet ju att om kärringen hålls nöjd är familjen glad, right!? Mitt förslag är alltså att vi istället slopar "kladdkakansdag" och inför "vilodag för morsan" once in a while faktiskt. 

Du kan tacka mig med att skicka en slant eller bjuda på en resa, eller utse mig till något adligt för den delen. Det väljer du själv.


Ha en toppendag

Mvh
Linda Clefberg "

Vet någon adressen till människan så langa hit den bah'

God morgon från miss piggelin❤️






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0