Kanske?!

Idag håller jag på och tvättar i tvättstugan. Det verkar ju inte värst intressant precis men skenet bedrar.

För några veckor sen händer något underligt. Jag springer upp och ner i tvättstugan med Zion i bärsjal, kämpar som ett djur med min tvätt. 

När jag äntligen är klar och ska ner och hämta allt är klockan ungefär fem minuter innan jag ska vara färdig. Kommer ner och ser att det redan är någon där. Jag går in där tvättmaskinerna står och ska ta ur tvätten ur torktumlaren när jag ser att den är tom!

Jag frågar personen som står där om vart den är. Vet att han bor på gruppboendet här i porten brevid mig.

Han mumlar något varav jag frågar igen..

Då mumlar han igen och då blir jag nästan förbannad! Vart är min tvätt, sa jag!?

Då hör jag något om något mangelrum. Nu tar du fram min tvätt, säger jag åt honom. Visa mig mangelrummet nu!

Han går då och låser upp ett rum som jag inte ens visste fanns och jag ser då att min tvätt ligger inslängt på golvet..

Jag som sprungit upp och ner med ett gnälligt bihang hela dagen hittar nu min tvätt liggandes där..

Inombords gjorde jag en nacksving på gubben och knölade ner honom i sopkorgen. I verkligheten försökte jag övertala honom att inte kasta ut resten av min tvätt som va i torkrummen under tiden jag höll på..

Vet ni vad han svarade när jag sa åt honom att inte kasta ut den?-  Kanske kanske... 

Wtf!?

Det var ju bara att fylla tvättkorgarna fort som fan, stapla dom på varandra och sticka.

Hoppas det blir lugnare idag alltså, har bara sett en reparatör där nere idag. Honom satte jag i jobb direkt!

Så här ser jag ut när någon kastar ut min tvätt⬇️







Kommentarer
Postat av: Therese Eklund

Moahahaha bor du i banan nu? 😂

Svar: Back to the roots 😂✌🏻️
Handla först, tänk sen = Linda

2015-12-13 @ 18:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0