En Busschafför

Känslan som uppstår när man kliver på bussen, lägger på sitt busskort och skiten lyser RÖTT. Jag står mitt ute i ingenstans och busskortet är visst inte laddat!? Hade jag inte fyllt på det..

Tur chaffören var snäll och lät mig gå på, annars hade jag fått stå där ute i kylan, gråtandes med snor hängandes i hela nyllet för att jag skulle kommit försent till jobbet. 

Sa till honom att jag ordnar sms biljett under tiden han kör. Men hur fasen gör man, frågade jag. Han hade ingen aning så jag fick helt enkelt googla på den.

Nu sitter jag här på bussen och känner mig nöjd med den snälla chaffören och mindre nöjd med mig själv. Varför kan jag bara inte göra saker och ting ordentligt. Och hur gör jag med sms-biljetterna när jag ska åka tunnelbana? Lägger jag telefonen på spärren då eller hur fasen gör man..

Dagens ros går till chaffören, hade jag kunnat så hade jag smiskat honom som tack. För alla gillar väll smisk?

Den svarta silhuetten det är chaffören, ser ni honom?➡️





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0