Dagen D!!

Det absolut VÄRSTA jag gjort i hela mitt liv!!!!
Dagen började med 4 piller som jag fick..sen gick det 3-4 timmar som jag promenerade bort i korridoren...var 3:e timme fick jag 2 nya tabl som jag svalde och smärtlindring...

Efter 4 timmar fick jag ONT och när värktabl inte v bet så fick jag morfin och stesolid..mer morfin och när hon inte kunde ge mer fick jag någon annan medicin som skulle förstärka!! Inget fungerade känndes det som!!

Satt på ett stålbäcken varje gång det tryckte på och tillslut kom fostret ut, sjuksystern berättade att hon brukar rekommendera folk att se på fostret men hon tyckt inte att jag skulle titta eftersom att fostret va så pass uppluckrat...

Satte migpå stålbäcknet igen efter en stund och trodde att moderkakan kom men det va koaguöerat blod..lika mycket som en 1 liter mjölk ungefär..blääää

Ner på operation , sövdes och dom plockade ut moderkakan och kopparspiralen!!

ÄNTLIGEN KLART!!

När jag skulle få min efterlängtade fika, hade ju inte ätit på hela dagen så spydde jag såklart upp drickan igen, fick i mig smörgåsarna efter en stund och fick åka hem..

Hann  precis ut genom entredörrarna då jag spydde igen!!
Fy fasen vilken resa...

Allt tog 14 timmar och jag kan lätt säga att det va hundra gånger värre än en "riktig" förlossning...

Tack till mamma som satt med mig timme efter timme och torkade blod , baddade mig i pannan och gav mig spypåsar, Kärlek!!!

Nu ska jag gå och vila en stund, vi har precis varit och köpt formplyfa som vi ska ha till bänkskiveformen!

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Therese

Nemmen gud! Stackare!!! kramar

Du har en underbar mamma Linda!

2010-07-23 @ 17:56:33
URL: http://tisskisset.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kram på deg.

Tenker mye på deg och familien. Godt du har så mange rundt deg no.

KRAM Randi

2010-07-23 @ 21:58:50
Postat av: enda

Fy fan Linda... Jag sitter här och tårarna trillar, tycker såååå synd om dig!!

"Skönt" att det är över.

Många kramar

ps, hoppas att du inte har semester utan att du har sjukskrivit dig, så du spar dina dagar. Ska ju egentligen vara from förra onsdagen..ds

2010-07-23 @ 22:03:22
Postat av: Anonym

Stackare! Vi tänker på dig/er. Hoppas att du mår bättre snart, kramar Anna

2010-07-23 @ 22:59:34
Postat av: annika

usch då gumman... åter illa. jag ar sagt de förr o säger de igen : du är en riktig kämpe linda! all lycka till dig! annika

2010-07-24 @ 17:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0