Brandfarlig eller?

Kan någon svara mig.. jag undrar hur nära en skorstensbrand man är om det ryker in så fort jag öppnar luckan?!?..Får typ host attacker av röken.. Hur bra kan det vara?..

Och hur många brandvaranare ska man egentligen ha i 1 hus? Och vart ska dom sitta, börjar få liiite lätt brandångest känner jag..

Har nu bokat in ett spinnigpass ikväll...!!! *wwwiiiiii* Livet känns genast lite lättare, har diskat oxå.. känns bra det oxå:D
Hoppas Bella oxå ska spinna...;)

Glömde bort att skriva att jag trotts en lite obstinat dotter hade trevligt ett trevligt fika sällskap, Fia.. Och Otis förstås.. fast han bara sov! :D

Kommentarer
Postat av: Malin - brandteknologen

Vad gäller skorstenen bör du nog kontakta en sotare.



Du bör ha en brandvarnare per våningsplan, och den/de bör sitta i anslutning till sovrum (utanför sovrumsdörren). Om varje våningsplan är större än 60-70 kvadratmeter kan det vara bra med fler brandvarnare.



En 6 kgs pulversläckare och en brandfilt är också att rekommendera till hemmet =)

2010-01-14 @ 15:31:44
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Postat av: Izabella

I be there! hihi ja han brukar ha den tendensen..

2010-01-14 @ 16:02:22
URL: http://izabellaakerlund.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

man ska ha en brandvarnare i varje sovrum, en i köket och en utanför toaletten om man har tvättmaskin där..

2010-01-14 @ 20:19:47
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0