Svinvaccin...och "blåtossor"...

Ja, okej, njaaaa...Nej.. OK hon får ta svinvaccinet..bli dödsjuk eller få några biverkningar!!?!!SVÅRT val?.. Hade handledning på kommunhuset sprang till dagis, Char-lee låg i vagnen o sov.. påklädd så det va bara att fortsätta till husläkarmottagningen Rimbo/Edsbro, väl där kom jag in som 4:a. puuuh!! kön ringlar utanför dörren, jag e glad som en lax för att slippa stå där;) det gäller att va i tid.
Men det glada försvinner snabbt när jag kommer in till sköterskan som frågar "hur gammal e hon" ?? 18 månader svarar jag,... " har hon fått sitt 1.5 års vaccin än"?? nej det ska hon ta nästa vecka, till saken hör att vi bytt BVC i till Norrtälje city;)... men iaf fick Char-lee inget vaccin .. "mupparna" på husläkarmottagningen har hittat på "egna" jävla regler!!!!!
Grinig som få rusar jag ut från mottagningen.. Hör någon ropa "Linda".. Jag har då kommit ut på torget i Rimbo, det är Anna som ropar för att jag har BLÅTOSSORNA på..!! Piningt??.. LIIITE kanske.

Idag åkte Jocke med Char-Lee till Bvc i norrtälje där hon fick sin 1:a dos vaccin.. Hon skulle gått på dagis efter men blev lite gnällig så som tur var va lilla Mormor hemma så hon fick landa där.
Jag hade oxå en vääääldg tur som fick goood gryta och nyponsoppa med glass och Biskvier *mums* Tack MaMmi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0