Hjärtinfarkt??!

.. vaknade med kraftlös höger arm, domnad fingertopp .. tog ändå en powerwalk och på vägen ringde jag sjukrådg för att checka läget, har jag fått karpaltunnelsyndrom? sitter det en nerv i kläm? killen jag pratade med tyckte att jag skulle åka till akuten omedelbart! Herregud va rädd jag blev , ringde Jocke och tjurade :D men fortsatte ändå promisen tänkte att om det är en hjärtattack så borde jag redan varit död lixom.... är fortfarande skitsvag men lever! *alla ni som vi ha en chans, passa på ;-)* Psst Zanna! Här kommer en "plank" förklaring!! Testa!! Statisk övning. Ligg på magen och res hela kroppen i en rak linje så att kroppstyngden vilar på tårna och armbågarna. Ett lättare alternativ är att ha knäna i golvet. Håll ryggen rak och spänn magmusklerna, men se till att andas normalt. Se till att inte höften inte stiger upp, utan hålls i samma linje som resten av kroppen. Håll positionen. Ett exempel på utförandet: 1 minut-vila- 45 sekunder- vila 30 sekunder- vila. Övningen kan försvåras med att man turvis lyfter ena benet rakt upp, eller går upp på handflatorna och ner igen. Ett annat alternativ är att stå med underarmarna på en pilatesboll eller använda olika former av balansplattor under händera eller fötterna.

Kommentarer
Postat av: Zanna

Åhh herre guud, dax och sätta igång då ;)

2012-01-12 @ 08:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0