Sola eller inte, det är frågan

Hur farligt är det att sola solarium år 2016.

Jag har funderat på att sola några gånger innan jag ska iväg. Enligt solsäkerhetsmyndigheten är det ju inte så farligt som alla försöker få det att låta.

Jag som är en tjej som fått äran att ha tre  bruna ögon och ett ganska mörkt pigment, är ju inte värst brännig av mig. Jag bränner mig sällan när jag steker på, utan jag kan använda både olja och steksmör för att få en fin krispig gyllenbrun yta.

Är det farligt för mig att lägga mig där några gånger undrar jag, vad tror ni?

Jag som bor i ett land dit solen hittar och värmer typ 1 månad per år behöver ju inte se ut som ett lakan bara för det. Det finns ju spraytan och brun-utan-sol men det lossnar ju på dirren. Vill ju inte riskera att stå där helt randig..

Brasan är tänd, Zion kutar runt i sin gåstol och jag funderar över viktiga saker just nu under tiden jag dricker mitt kaffe..

God morgon ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0