M O R G O N E N

När man lägger sig för att sova ungefär två timmar innan man ska köra Sandra till flygbussen i stan. När klockan ringer och man för en gångs skull trycker snooze. När man sedan vaknar och inser att vi båda försovit oss och att Sandra missat den förbannade bussen.

När jag hoppar upp ur sängen och säger till Sandra att vi försovit oss och hon ställer sig upp och ser ut som om att hon fått en elchock. Irrar runt och låter oj oj. När jag är den som hanterar krisen på ett chockerande bra sätt. När vi änntligen kommer iväg och jag gasar på så att hastighetsmätaren varnar för att jag kör för fort. När vi kört så fort och inser att vi hinner köpa en kopp kaffe på mc Donalds och snubben i driven bjuder på dom. När vi skrattar istället för att gråta för att vi är såna katastrofer.

Vi klarade det. Sandra hann till flyget och även om jag fick köra hela vägen till Skavsta så fick vi en kul morgon med ett minst sagt panikartat uppvaknande.

Jävla dubbelmoral jag har förresten. Brukar tänka hur kan man försova sig när man ska ut och resa när kunder ringer i panik och berättar att dom missat flyget.  Tänk om jag inte vaknat när jag vaknade, då hade Sandra missat flyget och det hade ju varit bedrövligt. Men skitkul också, för mig. Inte för Sandras plånbok och tålamod.

Shit happens.

God morgon❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0