Jävla torkare

Bilen och jag kommer inte överens på vintern.

Idag när jag var på väg till Norrtälje så började mina torkare bråka och jag stannade bilen för att ta bort isen på dom. Då släpper den ena jäveln och jag kämpade som ett djur med att få fast den igen.. Misslyckades och fick köra med huvudet lutandes mot passagerarsidan för att kunna se vägen.

Under tiden jag kör så hör jag hur något smiskar bilen. Tänker att det måste vara snön..

Kliver ur bilen när jag kommit fram och inser att det är mitt skärp till jackan som fladdrat runt.

Så jag har alltså åkt med halsen och huvudet på sne och  mitt skärp har fladdrat och smiskat bilen.

Måste sett väldigt kul ut.

Åkte till macken för att få hjälp, och som en räddande ängel ser jag min syrras ex. Hallelulja!!  Vinkar åt honom och han som inte ser att det är jag först för att torkarna inte fungerar och det inte går att se in, stannar ändå.

Hjäääälp mig skriker jag när han tittar ut..en sekund senare har han klickat i den igen och jag kan se igen. 

Varför ska det vara så jävla svårt att få i en jävla torkare?

Förra året råkade*jag sätta på torkarna när jag startade bilen och det var blötsnö. Då gick den jäveln av igen och jag fick ha silvertejp tills jag fick nya.

* måste erkänna att jag råkade med flit. Ibland är det så jobbigt att skrapa tycker jag..

Är det så att man måste ha med sig en penis jämt i bilen när det är vinter? 
Klarar ni er själva?

Sluta snöa nu för fan, det räcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0