Vinter i år igen?!

Ja, vinterkläder var det ja.

Samma sak vaaaaarje år.

Det blir visst vinter i år igen och mina barn har som vanligt inga vinterkläder när detta ovanliga fenomen inträffar. Bor inte vi i tropikerna?

Varför gör jag inte som alla andra mammor och handlar i tid?


Donator 1 litar blint på att jag ordnar detta varje år? Medan donator 2 har fattat vinken och ordnar själv en overall till sin unge.

Minns en vinter när det bara var Char-lee som trillat ur snippan. Det började plötsligt att snöa, eller det blev snarare snökaos och jag hade varken vinterkläder eller vinterdäck.. 

Char-lee fick ofrivillig ledighet från dagis och vi körde i 30 km/h till Norrtälje för att inte köra ihjäl oss hon och jag.

Och eftersom att didriksson hade fått bäst i test det året var det ju en sån jag ville ha. In och ut ur butiker, och tillslut "tattaaaaaaa" du får gå på dagis imorgon min älskade. 

Vintern var räddad!

Med eller utan snökaos sätter vi oss i bilen lite senare för att åka till Täby. Dax att handla tror jag allt..

Tänker bli vuxen till nästa år, för nu har jag fått nog!

Kaffetajm för att lugna nerverna.

Morning❤️

PS. Zeb kanske kan ha brallorna på huvudet, så blir det både mössa och halsduk om man knyter benen runt halsen.

Ett problem löst bah ..




Kommentarer
Postat av: Therese Eklund

Klickklick i webshopen så är de klart!

Svar: Borde jag göra😆
Handla först, tänk sen = Linda

2015-11-22 @ 19:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0