Det berör mig verkligen

När man svept två alvedon, druckit kaffe och badat av sig odören från nattens bravader mår man genast mycket bättre.

Hade så otroligt roligt igår, dom är så sköna allihopa. Vi har samma humor och är lika galna. 

Vet ni att man inte får dansa överallt på pubarna? En vakt kom fram och sa att vi inte fick dansa?! Efter lite övertalning så ändrade han sig, man har ju inte fått gåvan att övertala folk utan att använda det. Eller hur?

Dagens fundering; När jag skulle möta upp mina kamrater så mötte jag en romsk kvinna. Hon kunde spanska och eftersom att jag av någon konstig anledning kan spanska (?) så kunde jag föra en dialog med henne. Vi pratade i 10 minuter och vilket elände dom går igenom. Hon grät en skvätt och jag hade lust att ge henne en kram. Men jag vågade faktiskt inte.. Varför vågar man inte ge någon en kram bara?

Jag vågade inte av två anledningar som kanske låter helt wacko.

1. Hon berättade att hon inte kan duscha. Jag är lite känslig för dofter och ville inte riskera att börja må dåligt. Helt knäppt men det är dagens sanning.

2. Mina fördomar säger mig att hon kunde ha länsat mina fickor under tiden.. Så jävla knäppt men så tänker jag.

Dom romska människorna berör mig verkligen på något konstigt sätt. Hade jag varit lite tuff hade jag tagit hem ett flertal och låtit dom duscha och äta. Men så kommer jag på mig själv igen, jag vågar inte för att då kanske dom länsar mitt hem.

Jävla fegis man är. Måste jobba på att vara lite mer crazy och ta lite chanser.

Apropå att våga. Efter att jag suttit på nattbussen och sovit så kom jag fram till Rimbo äntligen. Det va ju svinkallt och jag var trött. Då ser jag två unga killar stå vid bankomaten med en gubbe. Han har antagligen åkt svarttaxi med dom och jag ser min chans att slippa gå. Jag går direkt fram och ber om skjuts.

Jag vågar alltså hoppa in i bilen med två killar jag inte känner för att dom ser så snälla ut, helt själv mitt i natten. Men jag vågar inte krama en person på tunnelbanan där det är massor med folk...

Konstig man är alltså!

Nu måste jag rehabilitera mig själv för att orka med dagen. 

Vi hörs senare❤️








Kommentarer
Postat av: Therese Eklund

Du vågade iaf prata med henne! 👍❤

Svar: Jag var ju så illa tvungen, hon sög sig nästan fast i mig😂🙈
Handla först, tänk sen = Linda

2015-11-30 @ 20:59:52
Postat av: Sandra

Jag tycker att du är klok som tänker efter, man vet aldrig oavsett och har inget med ursprung att göra. I dagens samhälle så hör tyvärr stölder till vardags, och människor får inte längre dåligt samvete hur de får till sig det de är ute efter. Sen med tanke på att jag känner dig, så är dina barn förmodligen den enda anledningen till att du inte släpar hem dom. . då vi som barn själva ville vi rädda allt och alla 😂
Sök till stadsmissionen eller liknande stället, så bra insats!

Svar: Exakt😂🙈
Handla först, tänk sen = Linda

2015-12-01 @ 22:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0