Apropå Paris ❤️

Senaste tiden när jag kört när det är mörkt, så har jag sett möss springa över vägen.

Dom springer under bilen och jag har funderat på om jag kör över dom eller inte!?
Känner man när man kör på en liten mus? Den frågan är svårt att svara på för mig då jag inte stannar och tittar efter.

Borde jag göra det? För när man kör på ett större djur så stannar man och ser efter om man måste hjälpa den att dö och ringa polisen.
Nu har jag ju inte kört på ett större djur (än) men varför är dom små mössen mindre värda har jag funderat på? Man kan ju inte tvärstanna och riskera en krock för en mus skull?  För man riskerar ju inte att skada sig själv av att köra över den. ( om det inte blir bananskalseffekten då?)

Har alla samma värde?


Tänker på bombningen i Paris, det blir ett väldigt ståhej när man dödar folk där, med all rätt!  Fruktansvärt är det, MEN alla som dör av liknande händelser varje dag runt om i världen då? 

Är alla verkligen lika värda?

Eller är det som med mössen ungefär? Att man knappt bryr sig? Blir det så påtagligt för att det händer så nära oss där vi kan relatera till det på ett annat sätt?

Otroligt tråkigt iaf och snart vågar man sig inte ut på platser det är mycket folk?

Nu dricker jag kaffe och funderar på om jag vågar gå över sergelstorg idag på väg till jobbet...

God morgon iaf hörrni, för vi är ju ändå lyckligt lottade som får vakna upp idag ❤️







Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjooo princess!Du kanske skulle bli krönikör!!! Skriver skitbra!! Tycker jag,lille far;).Kramar

2015-11-14 @ 13:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0