Lysmask

Känslan när man vaknar och ser ut som ett torkat rövhål under ena ögat. Försöker sminka bort det och då ser det ännu värre ut...
Rumpkrämen fungerar men sideffekten är uttorkning.

Dagens fundering; Är på väg till bussen, ser en kvinna hoppa ut ur sin bil ungefär när jag gör det.
Hon traskar framför mig på gångbanan som har stålräcke på sidan. Så att bilarna inte ska kunna köra över ni vet.

Hon har på sig en reflexväst. Varför i hela friden har man på sig en sån när det finns skydd på sidorna. Och när det finns 75 lampor.

Men lägg av tänker ni, det är väll J Ä T T E B R A att hon är en lysmask och gnistrar till i vintermörkret! Du vet ju inte om hon ska gå där det är mörkt senare.

Helt rätt, men jag förstår inte hur man kan utsätta sig för att se ut som ett ufo när det inte behövs..På riktigt!

Tur alla är olika, hade en bil hoppat över räcket och väjt för att den såg henne och mosat mig. Då hade jag minsann inte varit så kaxig!

God morgon ❤️
Dags att arbeta.






Kommentarer
Postat av: Anonym

🤔 bra att synas

2015-12-08 @ 07:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0