Jag & min bror

För er som följt mig och inte känner mig så ska jag nu berätta lite om vad som hänt dom här tre åren jag inte bloggat.  Som jag nämnde i mitt första inlägg så tar jag det bit för bit så ni inte ska skita på er...

Jag och donator 1 separerade efter nästan 14 år tillsammans och jag träffade då donator 2. Vi fick en liten Zion och allt gick väldigt fort...

Nu ligger det till så att jag och donator 2 flyttade isär för några månader sen också.

Det hann knappt börja innan det slutade alltså. Men så kan det gå!

Vi gick varandra på nerverna och det enda som fungerade utan problem var och är fortfarande snuskbiten.

Livet blir ju inte alltid som man tänkt sig och nu är jag sambo med en annan person. Nämligen min ena bror Kim!

Den stackarn tog emot oss med öppna armar, utan att tveka en enda sekund!

Jag flyttade in en söndag och eftersom att dom stora barnen skulle komma på måndagen hade vi väldigt bråttom att bli färdiga. Vi slet på tills vi såg i kors och nu lever vi i ett kollektiv. Jag, min bror, hans tjej och mina tre barn. 

Det bästa med min bror är att han aldrig gnäller. Inte en enda gång har han sagt att han tycker att det är jobbigt att Zion skriker på natten, eller att barnen lever rövare på morgonen fast han behöver sova för att han jobbar kväll. Han gnäller inte heller på mig när jag kommer in i hans rum med salva under ögonen och knallrosa läppstift och vill prata när klockan inte är mer än 9 på morgonen.. 

Inte en enda gång säger han åt mig..

Jag som tror på karma är övertygad om att allt jag gjort för honom i alla år betalar sig nu.

Jag har tagit hand om honom som om att han vore mitt eget barn, slagit honom ibland men mest av allt har jag alltid ställt upp för honom. Så som han ställer upp för mig nu.

Jag har sån tur att ha en väldigt fin familj, där min mamma och pappa lyckats utomordentligt bra med att fostra alla oss ungar. 

Det finns två sätt att tänka på i min situation, som jag ser det.

1. Man väljer att bryta ihop och känner att livet är piss.
2. Man ser det fina i fågelsången och tänker på vilken tur man haft som fått äran att bli mamma till tre små barn och gör det bästa av situationen. 

Jag väljer alternativ nummer 2!

Nu undrar ni säkert om jag ska stanna hos min bror? Det svaret återkommer jag med när jag har det. Under tiden fortsätter jag att terrorisera min bror med knäppa idéer och tankar. 

*Ser att jag fått nya läsare.
        Hej på er alla❤️


Jag och min hermano⬇️








Kommentarer
Postat av: Annika

❤️❤️❤️

2015-12-11 @ 18:10:31
Postat av: Therese Eklund

Jamenjaha där ser man! Vilken brorsa, underbart att ni tar hand om varandra ❤

Svar: Visst❤️👏
Handla först, tänk sen = Linda

2015-12-13 @ 18:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0