Jag gömmer mig!

Öppnar ena ögonlocket och tittar på klockan. Den är bara 6 och jag som inte behöver gå upp än ligger kvar en stund bara för att jag kan. Går sen upp och tänder ljus, sätter på radion och brygger kaffe.

Allt känns så lugnt och skönt tills jag tittar mig i spegeln! Jag som målade barnens säng igår har ju fullt med vit färg i hela håret, det ser ut som om jag inte haft någon pensel utan att jag använt håret istället..

Dagens fundering; jag är inte skinflådd i ansiktet men mitt hår ser ut som en gammal pensel och jag ska jobba. Färgen som brukar försvinna sitter tydligen kvar! Hur ska jag lösa det här nu? Hade jag varit muslim så hade jag kunnat slänga på mig en slöja men det verkar ju lite konstigt om jag helt plötsligt kommer med huckle!? Kanske blir dom på jobbet inte förvånade men vågar jag chansa undrar jag.

Äsch, jag får väll låtsas som om att det regnar och gömma mig i förrådet, det kanske inte märks att jag är borta.

God morgon på er, nu sticker jag ❤️

Look⬇️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0