Fluff!

Det är ju jag som är tårtansvarig på fredag, jag ska ju SÅKLART baka egna bottnar *det gör väll ni oxå?*
Fyllningarna då?
Jag har just slavat*not* i köket med fluffet, det är en sorts mousse skulle jag vilja påstå som är så super enkel att göra... SJUKT enkel nästan för enkel*ok nu räcker det:D*

Ta 3 dl grädde och hetta upp i kastrull, KOKA INTE!
Välj 180 g av valfritt godis, choklad och smält i.
Ställ i kylskåp över natten och vispa sen upp den med elvisp!

Använd som tårtfyllning eller bara ät :D

Idag smälte jag 2 fluffs, 1 mjölkchoklad och 1 mjölkchoklad med chili o passionsfrukt.

Tårta 1: chokladbottnar, mjlölkchokladfluff och blåbär blandat med grädde. *tror jag;)
Tårta 2: ljusa bottnar, chili o passions choklad fluff, och antingen glasskräm eller lime/jordgubbs kesella! Vad tror ni?

Jag har inte köpt sugarpaste så jag köper grön o rosa marsipan och pimpar lite;)

Vad ska ni mumsa för gott i påsk?



Kommentarer
Postat av: Therese

Jäla durå!



Jag vet inte vad det blir här.. slipdamm?

2010-03-31 @ 21:42:24
URL: http://tisskisset.blogg.se/
Postat av: Mia

Shit vad gott det låter, speciellt den där chokladtårtan!! Känner att det bara vattnas i munnen =)

2010-03-31 @ 22:03:07
URL: http://miamcarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

MmmmUMS ser fram emot detta goda :))

2010-04-01 @ 00:03:58
Postat av: *Saluki

Dina Tårtor är grymt goda assa...LÄNGTAR!!



2010-04-01 @ 15:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0